r Skip Navigation Links
صفحه نخست
آيين نامه ها
مرکز آموزشهای آزاد
سامانه سما
اتوماسیون اداری
اطلاعیه ها
اخبار
لينک هاي مفيد
جستجو
l 
 

Skip Navigation Links
ساختار سازمانی و افراد
آيين نامه ها
فرم هاExpand فرم ها
تقویم آموزشیExpand تقویم آموزشی
رشته های تحصیلیExpand رشته های تحصیلی
تحصیلات تکمیلیExpand تحصیلات تکمیلی
امور دانشجویانExpand امور دانشجویان
مرکز آموزشهای آزاد
کتابخانه مجازی
نرم افزارهای مورد نیاز
سوالات متداول
آلبوم تصاویر
اختراعات و نوآوري هاي دانشجويان
مقاله هاي ارائه شده توسط دانشجويانExpand مقاله هاي ارائه شده توسط دانشجويان
صفحه اصلي
تماس با ما
     

آموزشی

آموزش الکترونیکی (مجازی) چیست؟

آموزش الکترونیکی نوعی از آموزش غیر حضوری است که عمده فعالیت های آموزشی از قبیل ثبت نام ، انتخاب واحد ، دریافت مطالب درسی و شرکت در کلاسهای درسی از طریق شبکه کامپیوتری متصل به اینترنت و بدون حضور فیزیکی دانشجو صورت می گیرد. 
 

ویژگی ها و مزایای آموزش الکترونیکی

  1. عدم نیاز به حضور فیزیکی استاد و دانشجو
  2. بسیار اقتصادی است و به سهولت در هر زمان و مکان قابل دسترسی است .
  3. کاربران می توانند بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی آموزش ببینند.
  4. استمرار آموزش امکان پذیر است. تمامی افراد شاغل برای کسب مهارتها و دوره های خاص می توانند از این سیستم بهره مند شوند.
  5. ذخیره کردن منابع اطلاعات و انتقال آنها بسیار آسان است.
  6. محدودیتی برای تعداد کاربران کلاسهای همزمان وجود ندارد.
  7. استفاده از فناوریهای نوین باعث تعمیق آموزش و بالا بردن کیفیت آموزش در این سیستم می گردد.
 

حداقل مهارتها و امکانات لازم برای تحصیل در این دوره

چون در این سیستم ارائه دروس به صورت الکترونیکی و ازطریق اینترنت می باشد بنابراین
  • داوطلب می بایست آگاهی لازم جهت استفاده از کامپیوتر و اینترنت را دارا باشد تا بتواند از کلاسهای ارائه شده بصورت الکترونیکی علاوه بر محتوای درسی بارگذاری شده در ال ام اس استفاده نماید.
- برای هر درس در ساعات خاصی امکان ارتباط (آنلاین) دانشجو با استاد درس مربوطه وجود دارد که دانشجو بایستی دراین ساعات در کلاس های راه دور همزمان (آنلاین) حضور یابد و سوالات و پاسخ خود را از استاد درس دریافت کند . بدیهی است که ارتباط با استاد در غیر از این ساعات بصورت غیر زنده و از طریق امکانات ارتباطی ال ام اس یا ایمیل صورت می پذیرد.
 
داوطلب می بایست دارای خط اینترنت پرسرعت باشد تا بتواند از کلاسهای مجازی بصورت بهتر و با کیفیت بالا استفاده نماید.

شرایط تحصیل در دانشکده آموزشهای الکترونیکی

تحصیل در این دوره محدودیت سنی ندارد.
  •  امکان استفاده از معافیت تحصیلی برای داوطلبان پسر در صورت احراز شرایط لازم وجود دارد.
  •  ثبت نام در این دوره به منزله پذیرفتن کلیه ضوابط و مقررات دانشگاه تلقی می شود.
  •  دانشجویان ورودی 90 و ماقبل در هر نیمسال می توانند حداقل 12 واحد و حداکثر 20 واحد اخذ نمایند.
  • دانشجویان ورودی 91 و مابعد در هر نیمسال می توانند حداقل 14 واحد و حداکثر 20 واحد اخذ نمایند.
  •  دانشجویان ممتاز با معدل 17 و بالاتر در هر نیمسال می توانند حداکثر 24 واحد اخذ نمایند.
  • برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی امکان تطبیق و معادلسازی واحدهای گذرانده در مقاطع تحصیلی کاردانی و بالاتر با نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد.
  •  تعداد واحدهای لازم برای گذراندن دوره های کارشناسی پیوسته در رشته فنی و مهندسی به شرح زیر می باشد:

            - در رشته مهندسی پزشکی (پس از کسر دروس پیش دانشگاهی) تعداد 6 واحد درس اختیاری باید گذرانده شود و تعداد 140 واحد برای فارغ التحصیلی باید گذرانده  شود.                                                                                                                         

          -در رشته مهندسی شیمی (پس از کسر دروس پیش دانشگاهی) تعداد 15 واحد درس اختیاری باید گذرانده شود و تعداد 141 واحد برای فارغ التحصیلی باید گذرانده شود.                                                                                                                         
                                                                                                       
       -در رشته مهندسی مواد (پس از کسر دروس پیش دانشگاهی) تعداد 6 واحد درس اختیاری باید گذرانده شود و تعداد 142 واحد برای فارغ التحصیلی باید گذرانده شود.                                                                                                                          
 

  •  به دانش آموختگان دوره های الکترونیکی مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رشته مربوطه اعطاء می شود و بر روی مدرک عبارت "الکترونیکی" قید می شود.
  • امتحانات پایان هر نیمسال بصورت حضوری برگزار می گردد و دانشجویان بایستی به مدت دو هفته  در دانشکده حضور داشته  باشند.
  •  
  • امکان  ارائه امکانات رفاهی و خوابگاهی  از طرف دانشگاه برای دانشجویان وجود ندارد.
  •  غیبت غیر موجه درامتحان پایان ترم هر درس به منزله گرفتن نمره صفر در آن درس است و غیبت موجه در امتحان هر درس موجب حذف آن درس می گردد. 
  •  تشخیص موجه بودن غیبت در امتحان پایان ترم هر درس بر عهده شورای آموزشی دانشگاه می باشد.
  • در صورت حذف یک درس هزینه آن درس به دانشجو مسترد نخواهد شد.
 
مطالب امتحانی مطابق سرفصل دروس و کتب و منابع معرفی شده  توسط استاد و همچنین محتوای الکترونیکی درس خواهد بود.


نحوه پذیرش دانشجو

دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه صنعتی سهند از چه طریقی دانشجو می پذیرد؟

پذیرش دانشجو در این دانشکده فقط از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. شرایط و نحوه پذیرش دانشجو هر ساله در دفترچه های راهنمای این سازمان درج می گردد.

آیا پذیرفته شدگانی که تا پایان شهریور همان سال از پیش دانشگاهی فارغ التحصیل نشده اند می توانند ثبت نام کنند؟

خیر- تنها پذیرفته شدگانی می توانند در دانشکده ثبت نام نمایند که تاریخ اخذ مدرک پیش دانشگاهی آنها حداکثر 31 شهریور همان سال باشد.

آیا برای دانشجویان مشمول خدمت سربازی بعد از پذیرش در این دانشکده، معافیت تحصیلی صادر می شود؟

بله- برای دانشجویان ذکور معافیت تحصیلی صادر می شود.


اعتبار مدرک تحصیلی

آیا مدرک فارغ التحصیلان دانشکده آموزشهای الکترونیکی، معتبر است؟

به فارغ التحصیلان دانشکده آموزشهای الکترونیکی، مدارک مرسوم دانشگاهی به نام دانشگاه صنعتی سهند تعلق می گیرد.
مطابق نظام نامه یادگیری الکترونیکی مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانش آموختگان دوره های الکترونیکی (مجازی) می توانند در تمامی مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و از مزایای استخدامی و اجتماعی همانند سایر دانش آموختگان برخوردار گردند.
 


مرخصی

زمان ارسال درخواست مرخصی چه موقعی می باشد؟

دانشجو چنانچه درخواست مرخصی داشته باشد باید قبل از شروع ترم در بازه زمانی مشخص شده توسط آموزش  فرم درخواست  مرخصی  تحصیلی را تکمیل نموده و به آموزش از طریق لینک مربوطه در ال ام اس(که در بازه اعلام شده فعال می شود) ارسال نماید. 

آیا دانشجو در مرخصی تحصیلی باید شهریه پرداخت کند؟

بله- باید شهریه ثابت را به حساب دانشکده واریز نمایند.

هر دانشجو به مدت چند نیمسال می تواند از مرخصی استفاده کند؟

هر دانشجو می تواند حداکثر به مدت دو نیمسال (متوالی یا متناوب) از مرخصی یا حذف ترم استفاده نماید.

آیا دانشجو پس از انتخاب واحد برای ترم جدید می تواند برای همان ترم درخواست مرخصی بدهد؟

خیر- امکان ندارد( چنانچه دانشجو بعد از انتخاب واحد قادر به ادامه تحصیل نباشدبایستی تقاضای حذف ترم نماید و دلایل و مدارک معتبر به آموزش ارائه کند و بایستی شهریه ثابت و متغیر ترم را پرداخت نماید و در هیچ یک از امتحانات پایانی شرکت نکند. )

چه زمانی می توان درخواست حذف ترم نمود؟

بعد از انتخاب واحد و قبل از امتحانات پایان ترم چنانچه دانشجو قادر به ادامه تحصیل نباشد می تواند حذف ترم نماید.

آیا مرخصی تحصیلی جزو سنوات دانشجو محسوب می شود؟

بله- مرخصی جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو محسوب می شود.

دانشجو از چه طریقی می تواند تقاضای حذف ترم خود را به آموزش اطلاع دهد؟

دانشجو بایستی تقاضای حذف ترم خود را در فرم درخواست دانشجویی نوشته و دلایل حذف ترم را در درخواست خود ذکر کند و اصل مدارک مستدل را به همراه فرم درخواست به آموزش ارائه کند. آموزش پس از کسب نظر از شورای آموزشی، نظر شورا را به دانشجو ابلاغ می کند.

آیا در حذف ترم، دانشجو شهریه را پرداخت می کند؟

بله- در حذف ترم دانشجو موظف است شهریه ثابت و شهریه دروس انتخابی را پرداخت کند.

هر دانشجو به مدت چند نیمسال می تواند از حذف ترم استفاده نماید؟

هر دانشجو به مدت دو نیمسال می تواند از حذف ترم یا مرخصی استفاده نماید به این معنی که مثلا اگر یک ترم مرخصی گرفته و یک ترم را حذف کرده است دیگر نمی تواند درخواست حذف ترم یا مرخصی نماید.

آیا حذف ترم جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب می شود؟

بله- حذف ترم جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو محسوب می شود.


حذف اضطراری

دانشجو تا چه زمانی می تواند درخواست حذف تکدرس نماید؟

دانشجو می تواند تا زمان مشخص شده برای حذف تکدرس که از سوی آموزش اعلام می شودیکی از دروس نظری خود را با داشتن شرایط زیر حذف نماید:
  1. تعداد غیبتهای دانشجو در درس مربوطه نباید بیش از حد مجاز باشد.
  2. پس از حذف درس، تعداد واحدهای باقیمانده برای دانشجویان 90 و ماقبل کمتر از 12 و احد و برای دانشجویان 91 و مابعد  کمتر از 14 واحد نباشد.
در صورت داشتن شرایط فوق، دانشجو می تواند فرم حذف تکدرس را تکمیل نموده و به آموزش ارائه کند. آموزش نیز پس از تایید گروه آموزشی مربوطه، درس مذکور را حذف می نماید.

آیا پس از حذف تکدرس شهریه آن درس به دانشجو مسترد می شود؟

خیر- در حذف تکدرس شهریه درس به دانشجو مسترد نمی شود.


معادلسازی دروس

معادلسازی چیست؟

اگر دانشجویی قبل از ورود به رشته تحصیلی فعلی  در دانشگاه یا رشته تحصیلی دیگری دروسی را گذرانده باشدبه درخواست دانشجو تعدادی از این دروس با احراز شرایطی که در ذیل خواهد آمد برای او معادلسازی می شود. دانشجو در رشته فعلی از گذراندن مجدد دروسی که برای او معادلسازی می شود معاف است.

شرایط معادلسازی دروس چیست؟

حداقل نمره قبولی برای معادلسازی 12 می باشد. این دروس باید در یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گذرانده شده باشند.

روند ارائه درخواست معادلسازی دروس چگونه است؟

دانشجو می تواند از طریق فرم الکترونیکی درخواست دانشجویی درخواست معادلسازی خود را از طریق ایمیل به آموزش دانشکده  ارسال کند. ضمنا دانشجو در فرم درخواست دانشجو حتما باید قید کند که قبلا در کدام دانشگاه تحصیل کرده است.آموزش از طریق ارسال نامه به دانشگاه قبلی دانشجو، کارنامه تایید شده او را از آن دانشگاه درخواست می کند.پس از دریافت کارنامه با اخذ نظر گروه آموزشی مربوطه نسبت به معادلسازی دروس و اعمال دروس معادلسازی شده در سیستم آموزش دانشگاه اقدام خواهد نمود.


مشروطی

مشروطی به چه معناست؟

به طور کلی انتظار می رود معدل دانشجوی مقطع کارشناسی در هر نیمسال حداقل 12 باشد. چنانچه معدل یک دانشجو در یک نیمسال کمتر 12 بشود ادامه تحصیل او در نیمسال بعد به صورت مشروط خواهد بود.

تعداد نیمسالهایی که دانشجو می تواند به صورت مشروط ادامه تحصیل دهد چقدر است؟

چنانچه معدل دانشجوی مقطع کارشناسی در 3 نیمسال متوالی و یا 4 نیمسال متناوب (غیر متوالی ) کمتر از 12 بشوددیگر به صورت مشروط هم نمی تواند ادامه تحصیل بدهد و از ادامه تحصیل محروم می شود.(اخراج) دانشجویی که در شرایط اخراجی قرار می گیرند در صورتی که حداقل 70 واحد درسی دوره را  با  معدل کل بالای 10 گذرانده باشند می توانند با ارائه درخواست، مدرک کاردانی دریافت نماید. در این صورت دیگر دانشجوی اخراجی محسوب نمی شودبلکه فارغ التحصیل مقطع کاردانی به حساب می آید.

آیا معافیت تحصیلی دانشجوی اخراجی باطل می شود؟

همزمان با صدور حکم اخراج، وضعیت دانشجوی مشمول ازسوی دانشگاه به حوزه نظام وظیفه اعلام می شود و رونوشت معرفی نامه نیز به خود دانشجو ارائه می شود. دانشجوی اخراجی موظف است ظرف مدتی که در رونوشت معرفی نامه قید شده است خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی نماید.

دروس گذرانده شده دانشجوی اخراجی به لحاظ آموزشی به چه صورت است؟

اگر دانشجوی اخراجی دانشکده مجددا از طریق آزمون ورودی در همین دانشگاه یا در دانشگاه دیگری پذیرفته شود، دروس گذرانده شده مطابق ضوابط دانشگاه بعدی قابل معادلسازی خواهد بود.


کارآموزی

شرایط اخذ و گذراندن واحد کارآموزی چیست؟

کارآموزی مثل سایر دروس تخصصی از جمله دروسی است که دانشجو ملزم به اخذ و گذراندن آن است.
گذراندن حداقل 80 واحد درسی به عنوان پیش نیاز برای اخذ کارآموزی 1 ضروری می باشد.
ضمنا اگر دانشجو واحد کارآموزی را در نیمسال اول یا دوم اخذ نماید مجموع واحدهای اخذ شده در آن نیمسال  با احتساب کارآموزی نباید بیشتراز 16 واحد باشد. در غیر اینصورت واحد کارآموزی توسط آموزش حذف خواهد شد.
دانشجوی ترم آخر می تواند با احتساب کارآموزی حداکثر 24 واحد اخذ نماید.

دانشجو در صورت داشتن شرایط اخذ کارآموزی لازم است ضمن اخذ و احد کارآموزی در انتخاب واحد نیمسال مربوطه نسبت به هماهنگی های اجرایی برای انتخاب و تأیید محل کارآموزی و استاد راهنما اقدام نماید.


مهمان

آیا امکان مهمان شدن در سایر دانشگاهها برای دانشجویان دانشکده آموزشهای الکترونیکی وجود دارد؟

به صورت ترم کامل، خیر
اما در موارد زیر، با مهمان شدن دانشجویان دانشکده در سایر دانشگاهها به صورت تکدرس موافقت می شود:
مهمان شدن در دروس عملی و آزمایشگاهی بصورت مهمان تکدرس
تذکر مهم: دانشجویان باید توجه داشته باشند که فقط می توانند در دانشگاههای مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  اعم از دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و ...) واحد بصورت مهمان تکدرس اخذ نمایند.

روند اخذ دروس به صورت مهمان تکدرس به چه صورت است؟

  1. ابتدا با دانشگاه مقصد بصورت شفاهی مذاکره نمایید.
  2. در صورت موافقت اولیه دانشگاه مبدأ، تقاضای مهمان تکدرس را در فرم درخواست دانشجویی نوشته و در ایام انتخاب واحد به آموزش ارائه دهید تا نامه معرفی به دانشگاه مقصد صادر شود.
  3. جوابیه نامه معرفی باید حداکثر تا قبل از زمان حذف و اضافه به دانشکده  ارائه شودتا در صورت عدم موافقت دانشگاه مقصد ، در زمان حذف و اضافه دانشجو بتواند درس دیگری در سامانه سما اخذ نماید.
  4. لازم به توضیح است که در صورت عدم موافقت دانشگاه مقصد و اطلاع آن پس از زمان حذف و اضافه به دانشکده، امکان اضافه کردن درس دیگری در سامانه سما امکانپذیر نمی باشد.
  5. در پایان ترم و و حداکثر تا یک هفته پس از پایان امتحانات، دانشجو باید نامه دانشگاه مقصد مبنی بر پایان دوره را به همراه کارنامه دروس مربوطه به دانشکده  ارائه نماید تا در کارنامه دانشجو در سامانه سما ثبت شود.
  6. چنانچه دانشجو در ترم تابستان تقاضای مهمان تکدرس نماید بایستی شهریه ثابت ترم تابستان را به حساب دانشکده واریز نماید.
  7. نمره قبولی در هردرس 12 بوده و نمره زیر 12 به منزله مردودی در آن درس خواهد بود.
  8. لازم به یادآوری است واحدهایی را که دانشجو بصورت  مهمان دریک دانشگاه می گذراند عینا در کارنامه او در دانشگاه مبدأ ثبت می شود و نمرات آنها در محاسبات میانگین نیمسال و میانگین کل او منظور خواهد شد.


پروژه پایانی

روند اخذ و انجام پروژه پایانی به چه صورت است؟

پروژه پایانی یکی از دروس تخصصی در برنامه درسی مقطع کارشناسی در رشته های دایر در دانشکده آموزشهای الکترونیکی است و روال اخذ آن به صورت زیر است:

 
  • انتخاب استاد و عنوان پروژه از طریق ایمیل یا صحبت دانشجو با استاد (از بین اساتید مورد تائید برای اخذ پروژه)
  • دانلود فرم پروژه از سایت توسط دانشجو
  • تکمیل فرم پروژه و ارسال به استاد پروژه
  • ارسال فرم پروژه بعد از تائید استاد راهنما به مدیر گروه مربوطه
  • ارسال فرم پروژه به آموزش توسط مدیرگروه و قرار دادن آن در پرونده دانشجو
  • تماس دانشجو با آموزش اطمینان از تائید پروژه (اگر فرم پروژه دانشجو مورد تائید قرار نگیرد، حتی اگر دانشجو کل پروژه را انجام داده و به اتمام رساند، پروژه دانشجو مورد قبول نخواهد و کلیه عواقب آن بر عهده دانشجو خواهد بود).
  • انتخاب واحد پروژه در سامانه سما توسط دانشجو در ابتدای ترمی که دانشجو آمادگی دفاع از پروژه را دارد (برای اینکه دانشجو فقط یکبار هزینه پروژه را پرداخت نماید، با اخذ نظر استاد پروژه در ابتدای ترمی که قرار است پروژه را تحویل دهد، باید در سما پروژه را اخذ نماید).
  • مشخص کردن تاریخ دفاع و اعلام آن به آموزش توسط دانشجو و با نظر استاد پروژه (10 روز قبل از دفاع)
  • ارسال نمره دفاع توسط استاد پروژه جهت درج در سما سامانه
 
 نکته : حداقل واحد گذرانده جهت اخذ واحد پروژه دوره کارشناسی 100واحد می باشد.

           اساتید مورد تائید برای اخذ پروژه
گروه مهندسی شیمی: آقای دکتر طباطبائی نژاد- خانم دکتر توکلی- آقای مهندس آقائی نژاد- خانم مهندس شکری- آقای مهندس اکبری- آقای مهندس بیگی- آقای مهندس عجمین
 
گروه مهندسی مواد:آقای دکتر آذری، آقای دکتر پروینی،آقای دکتر علافی،آقای دکتر اقبالی،آقای دکتر یزدانی
 
گروه مهندسی پزشکی: آقای دکتر عباسی، آقای دکتر محبوبی، آقای دکتر نجفی، آقای دکتر ابراهیم نژاد، آقای دکتر ابراهیمی، آقای دکتر شمسی
 
                                              زمان دفاع بر طبق انتخاب واحد در سما
 
نیمسال انتخاب پروژه در سما آخرین زمان دفاع از پروژه آخرین زمان اعلام تاریخ دفاع به آموزش جهت اطلاع رسانی
اول تا 15 بهمن تا 5 بهمن
دوم تا 15 تیر تا 5 تیر
تابستان تا 15 شهریور تا 5 شهریور
 


انتخاب واحد

دانشجو چه زمانی می تواند برای ترم جدید انتخاب واحد کند؟

هر دانشجو موظف است تنها در بازه زمانی مشخص شده از طرف آموزش برای انتخاب واحد اقدام نماید. چنانچه در این زمان انتخاب واحد نکند به منزله انصراف تلقی می شود و دانشجو حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت.

دانشجویان از چه طریقی باید انتخاب واحد نمایند؟

دانشجویان بایستی مطابق اطلاعیه انتخاب واحد که در سایت دانشکده درج می شود با مراجعه به سایت سما به آدرس  http://edu.sut.ac.ir به صورت اینترنتی انتخاب واحد نمایند.

هر دانشجو حداقل و حداکثر چند واحد می تواند اخذ کند؟

دانشجویان ورودی 90 و ماقبل حداقل 12 واحد و حداکثر 20 واحد
دانشجویان ورودی 91 و مابعد حداقل 14 واحد و حداکثر 20 واحد
اگر دانشجویی در یک ترم کمتر از حداقل واحد اخذ نموده باشد در هر مرحله ای که تشخیص داده شود دروس دانشجو حذف خواهد شد حتی اگر آنها را گذرانده باشد.

دانشجویان ممتاز که معدلشان بالای 17 باشد تا چند واحد در یک نیمسال می توانند اخذ کنند؟

دانشجویان ممتاز با معدل بالای 17 در نیمسال بعدی می توانند با موافقت دانشکده تا 24 واحد  درسی را اخذ نمایند.

آیا ضروری است در موقع انتخاب واحد ، دانشجویان شهریه پرداخت نمایند؟

دانشجویان بایستی مطابق اطلاعیه انتخاب واحد که در سایت دانشکده درج می شود شهریه را واریز نمایند.

آیا دانشجو می تواند دروس پیش نیاز و پس نیاز را همزمان اخذ کند؟

خیر- فقط در موارد زیر می تواند یک درس را همزمان با پیش نیاز آن اخذ کند :

  • درس پیش نیاز را یکبار اخذ کرده و مردود شده باشد.
  • دانشجوی ترم آخر باشد.

دانشجو در چه زمانی و از چه طریقی می تواند حذف و اضافه نماید؟

هر دانشجو در صورت نیاز بایستی در بازه مشخص شده از طرف آموزش به سایت سما مراجعه نموده و حذف و اضافه نماید.

دانشجو در حذف و اضافه چند درس را می تواند حذف و چند درس را می تواند اضافه کند؟

هر دانشجو می تواند حداکثر دو درس را اضافه یا دو درس را حذف یا دو درس انتخابی خود را با دو درس دیگر جابجا نماید مشروط بر اینکه جمع تعداد واحدهای اضافه شده و یا تعداد واحدهای حذف شده بیشتر از 6 واحد نشود، ضمنا دانشجویان در نظر داشته باشند که بعد از حذف و اضافه تعداد واحدهای دانشجو نباید از حداقل واحدها کمتر و از حداکثر واحدها بیشتر شود.


شرايط انصراف

آخرين فرصت تحويل درخواست انصراف به آموزش چه زماني است؟

به اطلاع آن دسته از دانشجويان که تمايل به انصراف از تحصيل دارند، مي رساند حداکثر مي توانند تا قبل از تاريخ پايان کلاس هاي نيمسال، درخواست انصراف را به آموزش ارائه نمايند. درغير اينصورت تا زمان اعلام نمرات و مشخص شدن وضعيت تحصيلي دانشجو امکان انصراف از تحصيل وجود ندارد.

چگونه ميتوان انصراف از تحصيل داد؟

الف) چنانچه دانشجوي کارشناسي  ورودي 90 و ماقبل باشد:
                       
     ابتدا بايد درخواست انصراف خود را به صورت کتبي به اداره آموزش ارائه نمايد و پس از موافقت با انصراف و سپري شدن يک ماه از تاريخ درخواست ، دانشجو با هماهنگي قبلي براي تسويه حساب ودريافت مدارک تحصيلي و نامه ابطال معافيت تحصيلي ( براي برادران) بايد به دانشکده آموزشهاي الکترونيکي مراجعه نمايد.

ب) چنانچه دانشجوي کارشناسي ورودي 91 و 92  باشد:
                        
     ابتدا بايد درخواست انصراف خود را به صورت کتبي به اداره آموزش ارائه نمايد و پس از موافقت با انصراف و اتمام نيمسال ، دانشجو با هماهنگي قبلي براي تسويه حساب ودريافت مدارک تحصيلي و نامه ابطال معافيت تحصيلي ( براي برادران) بايد به دانشکده آموزشهاي الکترونيکي مراجعه نمايد.

ج) چنانچه دانشجوي کارشناسي  ورودي93 و مابعد باشد:
                        
    ابتدا بايد درخواست انصراف خود را به صورت کتبي به اداره آموزش ارائه نمايد و پس از موافقت با انصراف و سپري شدن دو ماه از تاريخ درخواست ، دانشجو با هماهنگي قبلي براي تسويه حساب ودريافت مدارک تحصيلي و نامه ابطال معافيت تحصيلي ( براي برادران) بايد به دانشکده آموزشهاي الکترونيکي مراجعه نمايد.

د) چنانچه دانشجوي کارشناسي ارشد  ورودي93 و ماقبل باشد:
                        
   ابتدا بايد درخواست انصراف خود را به صورت کتبي به اداره آموزش ارائه نمايد و پس از موافقت با انصراف و سپري شدن يک ماه از تاريخ درخواست ، دانشجو با هماهنگي قبلي براي تسويه حساب ودريافت مدارک تحصيلي و نامه ابطال معافيت تحصيلي ( براي برادران) بايد به دانشکده آموزشهاي الکترونيکي مراجعه نمايد.

ه) چنانچه دانشجوي کارشناسي ارشد  ورودي94 و مابعد باشد:
                        
   ابتدا بايد درخواست انصراف خود را به صورت کتبي به اداره آموزش ارائه نمايد و پس از موافقت با انصراف و سپري شدن دو ماه از تاريخ درخواست ، دانشجو با هماهنگي قبلي براي تسويه حساب ودريافت مدارک تحصيلي و نامه ابطال معافيت تحصيلي ( براي برادران) بايد به دانشکده آموزشهاي الکترونيکي مراجعه نمايد.
       

دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه صنعتی سهند
تبریز - بلوارملت - جنب تراکتورسازی
 
پست الکترونیک | الف تا ی | نقشه سایت | تماس با ما
طراحی و نگهداری: مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی سهند
کلیه حقوق نشر محفوظ است